Klimakterium – jak rozpoznać menopauzę? Objawy i leczenie

klimakterium

Menopauza to termin określający ostatnią miesiączkę kobiety. Często używany jest zamiennie z klimakterium (przekwitanie), czyli okresem poprzedzającym menopauzę. W dzisiejszej publikacji pragniemy odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania dotyczących menopauzy.

Ile trwa klimakterium?

Okres okołomenopauzalny zwykle trwa około czterech lat. Jednakże objawy w niektórych przypadkach mogą utrzymywać się znacznie dłużej.

W jakim wieku pojawia się klimakterium?

Przekwitanie to zjawisko, które zwykle dotyka kobiet w wieku od 40-tu do 50-ciu lat. Rzadko kiedy pojawia się u kobiet w młodszym wieku.

Co to jest przedwczesna menopauza?

To zjawisko menopauzy, które pojawia się u kobiet w wieku od 20-tu do 35-ciu lat. Wówczas, medycyna klasyfikuje menopauzę, jako przedwczesną.

Czy menopauza jest nieunikniona?

Nie można temu zjawisku zapobiec. Jest to naturalny proces zachodzący w organizmie kobiety. Prędzej czy później dosięga każdą kobietę.

Jak rozpoznać klimakterium/menopauzę?

Menopauzę rozpoznać można po objawach i/lub wykorzystując w tym celu specjalne testy menopauzalne. 100% gwarancję dają natomiast badania o charakterze hormonalnym (niezbędne skierowanie od endrokrynologa).

W jaki sposób objawia się klimakterium?

Okres okołomenopauzalny objawia się na różne sposoby. Do najczęściej występujących symptomów zaliczamy: zmiany na skórze (trądzik, cellulit, łupież), huśtawkę nastrojów (rozdrażnienie, stany lękowe, stany depresyjne), nadmierne tycie (spowolniony metabolizm, zwiększone łaknienie), uderzenia gorąca, zimne poty.

Czy menopauzę można leczyć?

Leczenie może mieć charakter łagodzący objawy. W ekstremalnych przypadkach (gdy klimakterium wpływa na jakość życia) stosowane jest leczenie o charakterze hormonalnym.

Lekarze jako profilaktykę i działania łagodzące zalecają zmianę trybu życia na zdrowszy: poprawę odżywiania, wzmożenie aktywności ruchowej oraz rezygnację z używek.

Co zrobić, kiedy w czasie menopauzy pojawia się nadwaga?

Odchudzanie to nic innego jak spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej. Jest to proces długotrwały i wymagający. Aby pozbyć się zbędnych kilogramów potrzeba ogromu determinacji, motywacji oraz samodyscypliny.

Odchudzanie polega na zmianie nawyków żywieniowych (dieta) oraz wzmożonej aktywności fizycznej (trening). Wspomagać odchudzanie można również specjalnymi spalaczami tłuszczu (suplementacja).

Jak schudnąć z brzucha – ćwiczenia

Miejscem w którym odkłada się szczególna ilość tłuszczu są okolice brzucha i bioder. Nieestetyczne fałdki to prawdziwa zmora kobiet. Jak sobie z nimi poradzić?

Trening brzucha powinien być oparty na ćwiczeniach aerobicznych. Podstawą powinno być bieganie, jazda na rowerze lub pływanie. Dodatkowo można stosować ćwiczenia wzmacniające mięśnie z tych okolic (np. Brzuszki, a6w, abs).

Należy pamiętać, że proces odchudzania zachodzi w całym organizmie (tkanka tłuszczowa spalana jest proporcjonalnie). Dlatego też koncentrowanie się na jednej partii ciała nie jest najlepszym pomysłem.

Nie zapomnij o diecie!

Bardzo często osoby rozpoczynające odchudzanie koncentrują się tylko na ćwiczeniach, co niestety nie dają takich rezultatów, jakich oczekuje się po sporym wysiłku. Należy pamiętać, że równie istotnym co trening, jest jadłospis.

Zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze i bardziej zbilansowane posiłki powinna być obarczona takim samym priorytetem jak trening. Dieta i ćwiczenia sprawią, że efektywność odchudzania będzie stała na wysokim poziomie, co znacząco skróci czas odchudzania.

Jeśli masz pytanie dotyczące menopauzy – zapraszamy do dyskusji w komentarzach. Postaramy się nie pozostawić żadnego zapytania bez odpowiedzi.

Leave us a Message