5 sposobów na płaski brzuch

„Sześciopak” to cel nie jednego mężczyzny i niejednej kobiety. Wszakże, zgrabna, wysportowana sylwetka to domena atrakcyjności zarówno wśród płci żeńskiej jak i męskiej. W jaki sposób wypracować płaski brzuch? Jak ćwiczyć i co jeść, by móc pochwalić się zgrabną figurą?

Dieta

Ważnym elementem walki o szczupłą sylwetkę jest zmiana nawyków żywieniowych. Choć diet i jadłospisów jest mnóstwo w Internecie, to warto ułożyć coś indywidualnie. Wówczas będziemy mieć pewność, że dieta będzie nie tylko skuteczna, ale także smaczna.

Tworząc zbilansowany jadłospis należy pamiętać o kilku ważnych zasadach, a mianowicie:

  • jadłospis powinien składać się z 5-6 posiłków
  • posiłki powinny składać się z pełnowartościowego białka, węglowodanów złożonych i zdrowych tłuszczy
  • dostarczaj minimum 2 litry płynów dziennie (najlepiej w formie wody mineralnej)
  • ostatni posiłek jedz maksymalnie dwie godziny przed snem

W stworzonym jadłospisie ilość zalecanych kalorii powinna być pomniejszona o około 200-300. Dzięki temu organizm energię będzie czerpał z materiału zapasowego (tłuszczu), spalając go jednocześnie. Zapotrzebowanie kaloryczne zależne jest od trybu życia, charakteru pracy oraz czynności wykonywanych w wolnym czasie.

Trening

Aby spalić tkankę tłuszczową trzeba zadbać o odpowiednią ilość ruchu. Aktywność fizyczna stanowi absolutną podstawę. Jak zatem ćwiczyć aby schudnąć kilka kilogramów w ciągu miesiąca?

Plan treningowy powinien być odpowiedni dla naszych predyspozycji. Jeśli przez kilka ostatnich lat prowadziliśmy siedzący tryb życia należy bardzo powoli zwiększać obciążenie treningowe, gdyż nasze mięśnie i stawy nie są przyzwyczajone do jakiegokolwiek wysiłku.

Podstawę planu treningowego na odchudzanie powinny stanowić ćwiczenia aerobowe. Bieganie, nordic walking czy rowerek treningowy to całkiem dobre rozwiązanie na start. Na samym początku można zrezygnować ze wszelkich ćwiczeń o charakterze siłowym.

Wysiłek fizyczny generuje zapotrzebowanie energetyczne, co umożliwia spalanie dostarczanych wartości odżywczych oraz tkanki tłuszczowej (materiał zapasowy). Trening powinien być wyczerpujący.

Suplementacja

Stosowanie suplementów to proces coraz bardziej powszechnych. Na rynku dostępnych jest wiele różnych preparatów o działaniu wspomagającym odchudzanie. Zazwyczaj ich celem jest przyśpieszenie metabolizmu, osłabienie apetytu i łaknienia oraz usprawnienie innych procesów trawiennych.

Motywacja

Tylko przy odpowiedniej motywacji można osiągnąć cel. Aby utrzymywać motywację na najwyższym poziomie potrzebujemy odpowiednio stymulować się do działania. Można zrobić to poprzez nagradzanie się za wypełnianie danych założeń, bądź efekty.

Plan działania

Niezwykle ważnym czynnikiem przy odchudzaniu jest posiadanie odpowiedniego planu, dotyczy to zarówno diety, treningu, jak i suplementacji. Plan powinien być możliwie szczegółowy.

Mamy nadzieję, że wyżej wymienione sposoby na odchudzanie okażą się skuteczne. Aby znaleźć więcej treści dotyczących konkretnych zagadnień tj. planu, motywacji, treningu, diety i suplementacji, użyj wyszukiwarki znajdującej się menu.

Pamiętaj, że odchudzanie to proces wymagający. Aby osiągnąć płaski brzuch w jak najszybszym czasie należy stosować wyżej wymienione metody i rady jednocześnie.

Leave us a Message