Jak nabrać masy mięśniowej?

Kiedy większość kobiet usilnie szuka sposobów na to by schudną, Panowie walczą o nabranie masy mięśniowej. Wszak, różnice we wzorcach atrakcyjności obu płci są naprawdę duże. Przynajmniej jeśli chodzi o sylwetkę.

Budowanie masy mięśniowej jest procesem, który z całą pewnością nie należy do najłatwiejszych. Wymagający samodyscypliny oraz ogromu zaangażowania proces składa się z trzech elementów, a mianowicie: odpowiedniej diety, treningu oraz suplementacji.

Dieta, czyli co jeść, by przytyć?

Jadłospis na masę mięśniową powinien być przede wszystkim zdrowy i pełnowartościowy. Jego bilans musi odpowiadać zapotrzebowaniu, które generuje dana jednostka. W praktyce oznacza to tyle, że aby przytyć musisz jeść więcej o około 400-500kcal. Tyle właśnie będziesz potrzebować na realizację treningu siłowego podczas którego dochodzi do wzrostu włókien mięśniowych.

Dieta powinna składać się z 5-7 posiłków, które konsumować należy o stałych porach. Niezwykle ważne jest również to, aby dostarczać minimum 3 litry wody na dobę. Bilans posiłków powinien być zróżnicowany i zależny od pory dnia.

Trening, czyli jak trenować by osiągnąć szybki wzrost mięśni?

Trening na masę najlepiej realizować na siłowni. To właśnie tam dostępne są sprzęty, które umożliwiają realizację najefektywniejszych ćwiczeń.

Zdecydowanie największą skuteczność osiągniemy realizując plan treningowy oparty na ćwiczeniach wielostawowych, bazowych tj.: martwy ciąg, przysiady, wiosłowanie, wyciskanie itd.. Trening należy realizować 3-4 razy w tygodniu. Łączna objętość treningowa powinna być równa około 250 minutom tygodniowo.

Suplementy diet na masę, czyli co stosować by szybko przytyć?
Proces rozbudowy włókien mięśniowych realizowany jest głównie przez mężczyzn. Panowie poza dietą i treningiem bardzo często sięgają po rozmaite preparaty wspomagające budowę masy mięśniowej.

Rola suplementów przy budowie masy mięśniowej

Suplementy diety to preparaty, które mają na celu uzupełnić niedobory wszelakich wartości odżywczych oraz przyśpieszyć proces budowy masy.

To niezwykle efektywne narzędzie, które wykorzystywane jest profesjonalistów oraz amatorów kulturystyki. Niektóre środki potrafią poprawić skuteczność diety i treningu o nawet kilkanaście procent. Dlatego też, z pełnym przekonaniem – polecamy wykorzystywać odżywki przy budowaniu masy.

Jaka odżywka na masę?

Wybór suplementów diet jest naprawdę ogromny. Na półkach w specjalnych sklepach dla sportowców znajdują się setki, jeśli nie tysiące rozmaitych środków. Tu rodzi się pytanie – który wybrać? Która odżywka będzie najskuteczniejsza?

W pierwszej kolejności musimy zrozumieć, że odżywki dzielą się na dwa typy: uzupełniające i wspomagające.

Do najefektywniejszych uzupełniaczy zaliczamy:

  • Gainery (odżywki węglowodanowe)
  • Białko (w różnej formie)
  • Carbo (tzw. boostery energetyczne)

Z kolei, do najskuteczniejszych odżywek wspomagających (przyśpieszających) zaliczamy:

  • Kreatynę (w każdej dostępnej formie)
  • Aminokwasy BCAA (rozgałęzione)
  • L-glutaminę
  • L-karnitynę

Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystywać kilka różnych preparatów. Jednakże dobór powinien być oparty o generowane zapotrzebowanie oraz towarzyszący cel.

Leave us a Message